کارما یوگا

کارما یوگا در ابتدایی ترین مفهوم خود میتواند خدمت رسانی فارغ از خود و خودپرستی معنا گردد. در این روش،

خود در خدمت ارائه بهترین ها به هر مقصودی از جمله انسان، حیوان، گیاه و... خواهد بود. کارما یوگا، به معنای انجام صحیح و کامل وظایف و تعهدات (به معنای وابسته نبودن به نتیجه حاصل شده برای خود) و نیز پذیرفتن تقدیر و سرنوشت در مسیر زندگی می باشد و این بدان معناست که هر فردی در هر موقعیت اجتماعی  (خانه دار، پرستار، کارگر، دکتر و...)  نقش خود را فارغ از مقوله شهرت، مقام، ثروت و... به نحو احسن ایفا کند.

 کارما میتواند تمامی اعمال فرد را از لحظه تولد تا مرگ پوشش دهد، که البته همه اعمال به خیر و خوبی تعبیر می شود و هیچ معنایی به غیر از این به آن راه ندارد. به کلامی دیگر، در این راه واژه هایی مانند فقر، محرومیت، معلولیت و بیماری به گونه ای دیگر معنا خواهند شد و در لابه لای معانی پردرد حک شده آنها در ذهن های انسانی، بارقه های نورانی امید و مثبت نگری جلوه دیگری به آنها خواهد داد.

کارما یوگا یعنی خود را به مثال ذره ای از وجود الهی دیدن است. ذره ای که باید عشق پاک الهی را در غالب خدمتی بی توقع به هستی اهدا کنید و این همان هم قدم شدن، همراه شدن و یکی شدن با کائنات را معنا میدهد .

باید دانست آنچه را که میتوان در این مسیر به آن دست یافت، فرای نتایج مادی و دنیوی خواهد بود. از جمله این دست آوردها می توان حرکت در مسیر رشد معنوی،  قدم گذاشتن در مسیر حقیقت و دستیابی به درک بهتر از حقایق هستی،  و نیز رهایی از رنجهای دنیوی را نام برد.

پس آگاه باشیم که در لحظات زندگی احساسمان را عاشقانه تجربه کنیم، در مسیر حقیقت با صداقت و درستی فکر کنیم و اعمالمان را در اوج عشق معنوی انجام دهیم. تا باشد که خود را در مسیر رشد و شکوفایی قرار داده و در داشتن دنیایی سالم تر و زیباتر ایفای نقش کنیم.

 

مترجم: هاله علیزادگان

منبع ترجمه:  www.sanatansociety

 

عضویت در سایت

باعضویت در خبرنامه ما ، می توانید از آخرین اخبار این مجموعه آگاه شوید. برای عضویت برروی ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه مطلب

درباره مرکز یوگا بیهار

در این قسمت می توانید اطلاعات مربوط به مرکز بین المللی یوگا بیهار را مشاهده نمایید.

ادامه مطلب

عضویت در انجمن

برای اطلاع از آخرین مباحث علمی یوگا می توانید در انجمن ایران بیهار یوگا عضو شوید.

ادامه مطلب