یوگا و استرس

این مقاله به طرز شگفت انگیزی به تاثیر یوگا بر کاهش استرس میپردازد.

موبایل شما زنگ میزند , مدیر عامل میخواهد با شما صحبت کند , تهیه شام شب خانواده , همه این موضوعات به ظاهر ساده میتوانند برای شمااضطراب و نگرانی به همراه داشته باشند. این را میتوان از ویژگی های دنیای امروز دانست . در مسیر زندگی  و ورود به مراحل مختلف آن , که خود بواسطه نا معلوم بودن , راهی پر ماجرا محسوب میشود ,  همواره باید اماده رویارویی با تغییرات  باشیم . داشتن آمادگی برای کنترل هیجانات و اضطرابهای ناشی از این تغییرات ,  پذیرش واقعیت ها , هدایت و مدیریت صحیح انرژی های جاری  , شیرینی زندگی را برای ما بیش از پیش خواهند کرد .  در همین  راستا باید همواره در جستجوی ابزاری بود تا در این زمینه کمک حال ما باشند.

یوگا و استرس

انجام تمرینات یوگا , یکی از راههای پیشنهادی در این زمینه می باشد. همراستایی تمرینات فیزیکی و تنفسی در یوگا (که یکی از مشخصه های اصلی ان می باشد ) , میتواند  یکی ازراههای موثر برای  بالا بردن قدرت کنترل , مدیریت اضطراب و استرس به حساب اید .

یکی از زیباییهای دنیای یوگا ,  این است که ورود به آن هیچ شرایط خاصی را نمیطلبد. عواملی همچون  سن و یا محدودیت های فیزیکی  را نمیتوان از موانع ورود به ان دانست .در این وادی , سن معنای خود را از دست میدهد ,  مقایسه و رقابت کمرنگ میشود , قضاوتی نیست , همه چیز درحضور در یک لحظه انجام میشود , که همین امر خود دلیلی برای فراهم شدن محیط امن , آرام و به دور از نگرانی , برای هنرجو می باشد.

یوگا را میتوان روشی امن و مناسب برای عموم افراد دانست. اما باید در نظر داشت که این امنیت تا زمانی است که هنرجو و مربی , هردو , از محدودیت های جسمی و ذهنی او آگاه باشند . آگاهی داشتن از شرایط و پذیرش آن , به مراتب  فرد را در رسیدن به بهترین نتیجه کمک خواهد کرد.

یوگا و استرس

 انجام تمرینات یوگا  به گونه ای مستمر , باعث بالا رفتن توانایی های فیزیکی و ذهنی در هنرجو خواهد شد . با این وجود ,  فرد میتواند با داشتن آمادگی بیشتر به انجام کارها و فعالیت های روزانه رسیدگی کند . در شرایط خوب میتوان کارها را با کمترین نگرانی  با  انرژی بهتر , کار ایی بالاتر و بازدهی  بیشتر انجام داد.

 از سوی دیگر , یوگا می تواند به عنوان همراهی خوب و موثر در کنار راهکارهای پزشکی مدرن ایفای نقش کند . مدیریت صحیح در شرایط دشوار بیماری , بواسطه داشتن ذهنی آرام و تنی توانا از جمله مواردی است که رویارویی با موضوع را , بیش از پیش برای فردآسان خواهد کرد.

یوگا را میتوان وسیله ای دانست که فرصت آشنایی بیشتر ما را  با تن و روان خود فراهم میکند . کمک میکند تا نگاهمان را حتی به کوچکترین رویدادهای زندگی به گونه ای دیگر داشته باشیم .  نگاهی که ,  زیبایی  لحظه ها را در حاضر بودن در آن ببینیم , در پذیرش واقعیتها , واقعیتی که خوبیها و بدیها – خوشی ها و نگرانیهای ما را شامل میشوند .ر

عضویت در سایت

باعضویت در خبرنامه ما ، می توانید از آخرین اخبار این مجموعه آگاه شوید. برای عضویت برروی ادامه مطلب کلیک کنید

ادامه مطلب

درباره مرکز یوگا بیهار

در این قسمت می توانید اطلاعات مربوط به مرکز بین المللی یوگا بیهار را مشاهده نمایید.

ادامه مطلب

عضویت در انجمن

برای اطلاع از آخرین مباحث علمی یوگا می توانید در انجمن ایران بیهار یوگا عضو شوید.

ادامه مطلب